Google изненадаха мнозина с решението си да не показват броя на нехаресвания в популярната услуга. Все пак компанията остави бутона Dislike, за да продължи да събира данни за предпочитанията на потребителите. Тази информация е от важно значение, тъй като е свързана с алгоритмите, които подбират съдържание в YouTube.
Традиционната идея, когато не харесате видео е да изразите своето несъгласие с подобно съдържание. Въпреки това не винаги може да очаквате подобен резултат по отношение на най-популярната видео услуга в интернет. Дори и да гласувате негативно за дадено видео в YouTube не е задължително да ограничените препоръките на услугата за подобно съдържание.
Любопитно проучване на Mozilla показва как всъщност работят алгоритмите на YouTube. Основният извод е, че вградените контролери, като Dislike бутона спират под 50% от нежеланите препоръки. Самият експеримент е проведен с разширението за браузъра RegretsReporter. Неговата цел е да подпомага научни изследвания на алгоритмите в YouTube.
Данните се събират от хиляди потребители, които доброволно се съгласяват да споделят препоръките на съдържание с разширението. Вече са обработени милиони клипове, като Mozilla категоризират ефективността по четири различни индикатора. Toва са съответно не харесвам“, „не се интересувам“, „не препоръчвам канал“ и „премахване от историята на гледане“.
Резултатите показват. че кликването на „не препоръчвам канал“ редуцира с 43% лошите препоръки в YouTube. Премахването на видео от историята на вашия профил ще ги намали с 29%, докато при избора на Dislike бутона тази стойност е едва 12%. Почти 40% от анкетираните остават недоволни от влиянието на тези опции върху препоръките на съдържание.