Моzilla се намира в интересен период на преструктуриране на своя бизнес и вече обявиха, че за в бъдеще няма да разчитат на Google като основен източник на приходи за компанията. Най-голямата търсачка в интернет досега беше ключов фактор за нейната печалба, но тя продължава да търси алтернативни варианти, с които да разширява своя бизнес в други сфери. Сега разбираме за още едно любопитно решение на Mozilla, което ще сложи край на още един от основните източници на печалба за компанията, предаде SlashGear.
Oказва се, че тя възнамерява да спре поддръжката за Suggested Tiles функцията, която е по-известна като Tile Ads, което в момента продължава да е един от водещите начини, по които тя печели от реклама съобразно активността на своите потребители. От своя страна това е важна стъпка към гарантирането на независимостта на Mozilla от други източници, но също и в превръщането на Firefox в още по-лесен за използване уеб браузър. Въпросната функционалност работи като показва маркетингови послания всеки път, когато отворите New Tab раздела му, за да ви препоръчва страници, които вероятно бихте искали да видите.
Компанията обръща внимание на историята на браузване, за да го прави и решението да изостави тази функционалност е доста любопитна, тъй като тя бе представена само преди няколко месеца. Разбира се това не означава, че тя ще спре да разчита предимно към рекламите в опита си да генерира максимална печална от популярността на Firefox сред потребителите. В заключение ще отбележим, че се очаква Mozilla да стартират изцяло нова маркетингова платформа, която да замести Tile Ads, които сега виждаме в профилите си.
Вижте как да тестваме първи новите функции в Mozilla Firefox
Discussion about this post