Джеимс Патен, който е изобретател, дизайнер и основател на Patten Studio си е поставил амбоциозната цел да промени изцяло начина, по който хората използват компютрите си като премахне изцяло клавиатурата и мишката. Джеймс Патен, който има докторска степен в MIT Media Lab е насочил усилията си към премахване на тези остарели аксесоари, създавайки няколко проекта за корпоративни клиенти и музеи, които използват общи предмети, за да представят и контролират данните в компютрните устройства.
Един от неговите проекти е уред, който наподовява гайгеров брояч, което позволява на потребителите да проследят екологичното въздействие на дадена компания. Неговия проект бе представен в Музея за модерно изкуство в Ню Йорк, коментира businessweek.
Устройството е нареченo Corporate Fallout Detector и разполага с база данни за екологичното и етично поведение на фирмите, в процеса на произвеждане на различните продукти. Когато сканирате даден продукт с баркод четеца той възпроизвежда специфичен звук, който наподобява гайгеров брояч и отразява поведението на компанията в миналото. Проекта подчертава по уникален начин способността на физическите обекти да предадат емоции в много по-вдъхновяващ начин, отколкото различните приложения за мобилните устройства могат да възпроизведат на дисплеите си.
През миналата година дизайнерската компания представи интерактивна изложба под мотото “Създаване на химична реакция” в Музея на науката и индустрията в Чикаго. Проекта позволява на потребителите да вземат атоми от представляваща периодичната система интерактивна повърхност и да ги събират, като по този начин предизвикват различни химични реакции.
Множество от операциите, които извършваме с компютъра си не са подходящи за управляване с традиционните клавиатури и мишки. Клавиатурата например е била предназначена за писане на текст, когато за пръв път е била използвана в пишеща машина, а не за търсене на снимки, редактиране на видео, създаване на графики и др. В действителност съществуват много начини за алтернативна употреба на компютрите, за които дори не сме се замисляли. А това изисква преосмисляне на начина, по който си взаимодействаме с устройствата. Подходът възприет от компанията позволява на хората да организират информацията пространствено, стимулирайки по този начин редица сензитивни умения свързани с чувството на допир.
В едно от приложенията, които студиото разработва физически обекти представляват различни части от верига за производство. А чрез движение и въртене на обектите върху интерактивната повърхност може да се контролират и променя дадени компоненти от нея. А това позволява да се проследни как това рефлектира върху цялостната продукция. Според Джеймс Патен това би могло да се направи с клавиатурата и мишката, а употребата на интерактивна повърхност е много по-лесно за управление и създава по-ефективно изживяване за самите потребители.
В момента се експериментира с интерактивна система, която интерпретира и визуализира финансови данни. Използват се физически обекти на интерактивната повърхност, които отразяват определени активи в даден отрязък от време. Придвижването на тези обекти по повърхността позволява на потребителите да задават по-комплицирани въпроси и да получават по-бързи отговори от традиционните подходи за разчитане на финансови данни.
В сравнение с компютрите, които използваме днес музикалните инструменти разполагат с лесно разпознаваем потребителски интерфейс. Китарата например работи по много прост начин, като дори и малко дете би разбрало механизма на действието и. Но в същото време развиването на способността за правилно свирене може да ни коства дълги години прекарани в тренировки. По сходен начин все повече хора прекарват много часове пред своите компютри. Като същите принципи могат да бъдат приложени в проектирането на интерактивни системи и създаване на ново поколение компютри, което ще бъде по-изразително и интуитивно от съвременните си предшественици. Подобряване на възможностите за взаимодействие с компютъра може да бъде вдъхновено дори и от музикалните инструменти.
Discussion about this post