Преди няколко дни шефът на Google, Сундар Пичай, направи множество съобщения за нови продукти – някои от които са наистина впечатляващи. Например, Google Home е отговорът на компанията на Amazon Echo, а Allo и Duo са две приложения за съобщения, които могат да се конкурират достойно с приложения като WhatsApp и Apple FaceTime. Android Instant Apps пък са приложения, които може да се използват без да са инсталирани, и като такива могат да променят изцяло мобилния свят.
И все пак, мнозина анализатори видяха в тези анонси, страх в Google, защото повечето от представените продукти от компанията, директно се конкурират с вече популярни продукти от други компании.
Защо Google са уплашени за бъдещето на компанията?
Приходите на Google от търсенето на потребителите в интернет намаляват. Има причина хората да загърбват традиционния начин за търсене в мрежата и да се обръщат към новите възможности, каквото е например гласовото търсене и тя е удобството. Разбира се, Google имат цифров асистент от години, но за хората най-важно е удобството и бързината, а не красивите идеи които стоят зад самите технологии. Ето защо вече е дошло времето когато, Google трябва да прокарат път от технологиите си към потребителя. Идеален пример е Amazon Echo, устройството за което всички хора закопняха без преди това да са подозирали че имат нужда от подобно устройство. Google трябва да дадат на хората причина да искат да използват техните продукти.
Историята е срещу Google
Факт е, че оцеляват само най-силните. Всички големи компании, сред които Facebook, Microsoft, Amazon, също участват във войната за спечелване вниманието на потребителите към техните собствени платформи. Дали Google ще постигнат някакво предимство обаче зависи от самите тях и от това дали са се поучили от старите си грешки.
Hangouts и Google Now бяха много добре приети, когато стартираха, но и двете услуги в последствие разочароваха хората, защото нямаха ясни цели и интерфейси. Като че ли вече Google осъзнаха грешката си, от компанията разбраха, че не е важно само да представиш нещо ново, но е необходимо да се покаже на потребителите един нов, по-лесен начин на правене на нещата. Това е, критерият който ще определи съдбата на Google, а и на другите компании във войната за надмощие.
Discussion about this post