Електрическите автомобили са важна иновация, която ангажира все повече производители и доставчици на компоненти. Транзицията към хибриди и EV модели обещава е една от най-големите промени в индустрията от десетилетия насам. Panasonic е бранд, който може да не свързвате с тази продуктова категория, но вече произвеждат батерии за електромобили.
Най-големият им клиент е Tesla, като компанията има доста интересни планове за следващото десетилетие. В дългосрочен план Panasonic искат да увеличaт с 25% енергийната плътност на батериите за електрически автомобили до 2031г. За да постигнат целите си трябва да се насочат към алтернативи на литиево-йонната технология.
Партньорство със Sila Nanotechnologies ще ускори създаването на аноди за EV батерии, които са базирани на силиций. Новата архитектура ще замести графита, който се използва в Li-Ion батерия. Бъдещите автомобили с технологията ще могат да се зареждат само за едва 10 минути. В същото време водачите могат да очакват максимален пробег от над 800 километра. съобщава SlashGear.
Иновативната батерия е кръстена Titan Silicon и представлява нанокомпозитен материал, който поема разширяването и може да осигури до 10 пъти по-голям капацитет. По този начин силиция се утвърждава като водеща алтернатива на лития и графита в модерните батерии. Sila Nanotechnologies си партнират още с Mercedes-Benz, като технологиите им ще намеря място в 2025 G-Class EV.