Всеки един модел на автомобилните компании се подлага на редица тестове за безопасност преди да стартират продажбите му на пазара. Неправителствената организация Insurance Insitute for Highway Safety (IIHS) e aнгажирана пряко с изследването и въвеждането на нови експерименти, които да редуцират инцидентите и жертвите на пътя. Специалистите от IIHS въвеждат нов краш тест, който представлява версия специално за пътника, който седи на предната седалка до водача. При него автомобила се сблъсква в бариера със скорост от 65 км./ч., като в контакт с нея влиза само 25% от предницата.
Добрата новина е, че последните модели на водещите производители успяват да се справят с доста добър резултат на този тест. Това е положително, тъй като преди няколко години повечето от тях не успяваха да се справят с краш теста, информира CNet. Изглежда, че компаниите влагат все повече усилия, за да гарантират сигурността на своите клиенти. Последната серия от експерименти включва 13 различни модела на най-големите производители и само три от тях отчитат резултати, които не покриват изискванията за категория „Добри“.
Всичките автомобили подложени на новия тест са от най-ниския или средния ценови клас. IIHS също така са отправили нова серия от препоръки свързани с разположението на седалките и въздушните възглавници, за да се гарантира максимална безопасност на пътниците. Организацията си сътрудничи постоянно с големите компании и им помага в разработването на новите им модели. Колкото по-добри оценки на тестовете постигат новите автомобили, толкова по-добре за всички участници в движението.
Вижте десет технологии, които е добре да имат бъдещите автомобили
Discussion about this post