След като през 2010г. доставките на телевизори в световен мащаб се покачваха с всяка следваща четвърт, през първите три месеца на 2011г. те отчитат осезателен спад. Най-големите производители на LCD и плазмени модели отчитат ръст на доставките с по-малко от 10%. Според Eetasia това се дължи на намаленото търсене от страна на потребителите и пренасищането на пазара по време на изминалия коледен сезон.
Според последните проучвания на компанията DisplaySearch, през първата четвърт на 2011г. са доставени едва 55,244 млн. телевизора. В сравнение с последната четвърт на 2010г. се наблюдава спад с цели 29%. Освен това, ако сравним първите три месеца на 2009 и 2010г. ще видим, че тогава е отчетен ръст с цели 15%.
Рисърч компанията посочва още, че една от основните причини за този спад е рецесията в Япония, причинена от бедствията през месец март. През 2009 и 2010г., правителството на Япония предприе специална програма, наречена Eco-Points. Тя бе един от основните фактори за растежа на доставките на телевизори по онова време.
Discussion about this post