Не може да се отрече, че технологиите могат да ни очароват с невероятни преживявания – виртуална реалност, автономни автомобили, умни хладилници, но новото проучване от Samsung Европа показва, че докато интересът към тях расте, индустрията се изправя пред растящия риск потребителите да се объркат със значението на тези думи.
Българите приемат дигиталната революция по-добре, откогато и да било. 61% от хората, са споделили, че използват технологии много повече в сравнение с преди две години, а 16% признават, че не могат да живеят без нея. Почти половината от анкетираните в България се интересуват от последните иновации като облака или „Интернет на нещата“, но дори повече (67%) признават, че често се преструват, че знаят какво означава даден технологичен термин.
Проучването е поръчано от Samsung Electronics Европа и в него са участвали 10 000 европейци от 18 страни, включително и България. То има за цел да изследва как се променя нашата връзка с технологиите.
Почти една трета от българите (28%) са споделили, че объркващата терминология им пречи да използват пълноценно даден продукт; 59% притежават поне един технологичен продукт, който е по-напредничав, отколкото е необходимо и 13.2% чувстват, че изостават от най-новите технологии.
Ето и петте най-често бъркани термина
1. „Облакът“: услуга, която работи в Интернет, вместо да запазва файлове на вашето устройство. Когато имате връзка с Интернет можете да гледате Netflix или да ползвате Gmail навсякъде.
2. Стрийминг: просто слушайте музика и гледайте филми онлайн, когато е удобно за вас.
3. Internet of Things („Интернет на нещата“): мрежа от устройства, която позволява на смартфоните, хладилниците и пералните машини да работят заедно, за да направят живота по-лесен.
4. Оптично влакно: оптичните влакна са по-мощни от телефонните кабели. Те се използват за предаването на кодирана информация, чрез светлинен лъч по стъклена или пластмасова нишка. Всяко влакно е дебело само една десета от човешки косъм, но може да пренесе информация с еквивалент 25 000 телефонни обаждания.
5. Емоджи (емотикони) : някога използвали ли сте усмивка в текстово съобщение? Емоджите произлизат от Япония и са малки изображения или анимационни герои, които се използват за изразяване на емоция или настроение.
Discussion about this post