Смартфоните вече са основен източник на информация за потребителите. Увеличава се не само времето, което прекарваме пред тъчскрийна, но и броя на инсталираните приложения. Moбилният гейминг постепенно се превръща във все по-атрактивен източник на приходи за разработчиците.
Забавлението с игри е предпочитано хоби за много хора и по всичко личи, че ще продължим да бъдем доста активни. Разпространението на пандемията от COVID-19 не само не се отрази, но дори стимулира развитието на мобилния гейминг. Последният доклад на IDC разкрива, че положителните трендове продължават и през 2022г.
Прогнозите на експертите предвиждат, че собствениците на смартфони ще отделят сума от $136 млрд. за покупки в игри през настоящата година. Това е впечатляваща стойност, като за сравнение геймърите са дали не повече от $60 млрд. за мобилни игри през 2019г.
Само през изминалия коледен сезон са платени над 210 млн. за гейминг от смартфоните.
Любопитна подробност е, че Android и iOS вече представляват 61% от световния пазар на видео игри. Данните от първото тримесечие показват, че потребителите инвестират средно около $1.6 млрд. седмично за игри. По този начин се очертава интересен тренд в нагласите на геймърите, които вече харчат повече средства от смартфоните, в сравнение с десктопите и конзолите.
Приходите от устройства като PlayStation 5 и Xbox Series X се очаква да достигнат до $42 млрд. през настоящата година. Настолните компютри ще генерират допълнително $40 млрд., докато сегмента на преносими конзоли за игри се оценява на бизнес за около $4 млрд. Това означава, че индустрията за видео игри се очаква да генерира около $222 млрд. през 2022г., без значение от устройството, което използваме.