Електрическите автомобили ще станат по-популярни от традиционните модели с бензиново и дизелово гориво до няколко години. По този начин EV моделите се очаква да предизвикат една от най-значителните революции в индустрията. Големите компании започнаха постепенно да трансформират своето портфолио и да преминат изцяло към електрически автомобили.
Може да ви се стори странно, но модерните коли не са първите, които използват регенеративно спиране. Тази концепция се е прилагала от железопътните линии още през 30-те години на миналия век в САЩ и други развити държави. Всъщност този термин описва възстановяването на кинетичната енергия и преобразуването ѝ в електрическа енергия, когато превозното средство спира, намалява скоростта или се движи надолу.
Още в миналото регенеративното спиране служи за същата цел, а именно да подобри производителността и ефективността на автомобилите. Регенеративното спиране улавя изразходената кинетична енергия в електричество, когато превозното средство забавя скоростта, информира SlashGear.
Възстановената енергия се съхранява в батерия за бъдеща употреба, което допринася положително за производителността, ефективността или и двете, в зависимост от дизайна на системата. При автомобилите с конвенционални хидравлични спирачки настъпването на педала увеличава налягането, за да притисне накладките върху ротора или спирачните дискове. Така се създава триене за забавяне или спиране на превозното средство.
Спирачките трансформират кинетичната енергия в термална енергия или топлина. Когато топлината от спирането се разсейва в атмосферата, тя се губи завинаги. Батерията е най-скъпият компонент в електромобилите и производителите трябва да оптимизират размера на батерията, за да намалят разходите и теглото.
Регенеративното спиране е между 16% и 70% ефективно при различните пътни фактори и стила на шофиране все пак допринася за по-дългия пробег.