Moбилната индустрия преминава през труден период. Хардуерната криза вече отшумя, но се появиха нови проблеми. Инфлацията и икономическата несигурност вече засегнаха сериозно водещите производители. Световните продажби на смартфони отчетоха осезаем спад през първото и второто тримесечие на календарната година.
Анализаторите остават оптимистични за развитието на сектора през втората половина на 2022г. Тогава ни очакват нови примери на устройства, но също така потребителите демонстрират по-висока активност. Данните очертават 9% спад в продажбите през второто тримесечие. Samsung и Apple запазиха стабилни позиции през този период, но почти всички производители на Android регистрираха по-малко продажби.
Любопитна подробност е, че стагнацията се още най-силно сред моделите от средния и бюджетния ценови клас. Флагманите не са засегнати от негативните трендове през първата половина на годината, съобщава ArsTechnica. Ново проучване показва, че смартфоните с цена от $1000 или повече регистрират с 18% повече продажби.
В тази категория попадат 27% от всички устройства на пазара, които генерират повече от 70% от приходите. По всичко личи, че инвестициите на Samsung и Apple в смартфони от висок клас са напълно логични, тъй като получават висока възвръщаемост. Спад в търсенето обхваща моделите на цена от $400-$599, но също и в диапазона между $800 и $999.
Анализаторите отчитат 4% ръст в доставките на устройства, които струват между $600 и $799. Гъвкавите смартфони и флагманите от премиум сегмента ще продължат да предизвикат най-голямо търсене сред потребителите.