Най-популярната видео услуга постоянно интегрира нови функционалности и атрактивно съдържание. YouTube започнаха да предлагат възможности, които са популярни в конкурентни платформи. Подходящ пример е Shorts секцията с кратки клипове, която наподобява видео постовете в TikTok.
Google продължават да разширяват своя бизнес и вече са се фокусирали към друг популярен формат и това са подкастите. Все повече потребители проявяват интерес към слушането на подобно съдържание, което се разпространява от много приложения и платформи като Spotify.
Компанията е разработила нова Explore страница, която е насочена именно към откриването и слушането на подкасти. Секцията все още има тестов характер, но показва нагледно интереса на Google към популярния формат. Ограничен брой потребители имат достъп до Explore, където са публикувани някои от най-популярните канали, епизоди и подкасти.
Предстоят нови подобрения, тъй като Google активно работят и променят интерфейса на Explore секцията. Това е поредният опит на компанията да отмъкне аудитория от други платформи, като ни накара да бъдем по-активни в YouTube. Все още няма яснота какво ще е бъдещето на Google Podcasts – самостоятелно приложение за откриване на подкасти.
YouTube вече е предпочитана дестинация за хостване на подкасти, особено когато имат видео версии. Новата Explore секция може да провокира по-голям интерес към тези продукции и да насърчи повече хора да публикуват своето съдържание в услугата.