Маркетинговата компания Adform разкри мащабна онлайн измама, която е коствала на рекламодателите загуби от поне $1.3 млн. на всеки 24 часа. В случая става въпрос за предоставянето на фалшив трафик, за който компаниите плащат без да знаят. Въпросната техника е позната в интернет средите като „Domain Spoofing“ и всъщност използва ботове, които създават несъществуващи версии на уеб сайтовете. Рекламодателите купуват пространство в страниците, за да промотират своите продукти, но в крайна сметка не получават никакви импресии.
Причината е, че въпросните реклами не се виждат от реални хора, които биха проявили интерес към дадена стока, а от компютри. Според първоначалните данни на Adform тази измама се прилага от поне осем седмици, информира CNbc. Засегнатите компании са предимно американски, но има и такива от европейски държави. Тепърва ще се изчислява пълния размер на финансовите загуби. Въпросният бот се казва HyphBot и ощетява компаниите със сума от порядъка на $262 хил и $1.28 млн. на ден, което е доста сериозна сума.
Първоначалните данни показват, че HyphBot е бот, генерирал фалшив трафик от над 34 хил. различни уеб сайта в интернет, като техния брой постоянно се увеличава. Toва е една от най-големите онлайн заплахи за дигиталния маркетинг досега и е поредното доказателство колко сериозен проблем са подобни измами. Само през последната година те са причинили загуби от над $16 млрд. в световен мащаб. Още по-неприятното е, че много трудно се улавят подобни измамни схеми, което усложнява превенцията срещу тях.
Вижте как да се откажем от целенасочените към нас реклами в Интернет
Discussion about this post