Големината на тъчскрийн екраните си остава водещо предимство на таблетите пред конвенционалните смартфони. Собствениците на подобни устройства ги използват основно за гледане на мултимедия, мултитаскинг и забавление с игри. Продажбите на таблети се увеличиха със стабилни темпове от началото на световната пандемия от COVID-19.
Положителен тренд в тази продуктова категория е високият интерес към устройства с OLED дисплеи. Това не е изненадващо, тъй като технологията има своите предимства пред конвенционалните LCD панели. Все пак интеграцията на OLED траиционно е свързана и с увеличаване на цената. Навлизането на нови производствени технологии изглежда ги правят достатъчно aтрактивни за крайния потребител.
Пазарни анализатори от Counterpoint Research очакват търсенето към таблети с OLED екрани да остане високо в следващите две години. По този начин устройствата ще генерират до 15% от всички продажби на таблети в глобален мащаб.
Трябва да отбележим, че дистрибуцията на OLED таблетите е много по-ограничена от навлизането на технологията при смартфоните. Дори в момента Apple, които са лидер по продажби не предлагат версия на iPad, която има OLED, съобщава PhoneArena. Все пак това вероятно ще се промени през 2024г.
OLED екраните предлагат по-добри зрителни ъгли и нива на контраста. Производителите предпочитат LCD екрани заради факта, че са по-евтини и не са толкова уязвими на износване на пикселите. Постепенно се увеличава броя на компаниите, които са склонни да инвестират в OLED и този тренд ще продължи да се задълбочава.