Света на видеоигрите е толкова изолиран, че ще трябва да бъде посветена игра дори за да чуете някои слухове и митове. Някои от които гласят за съществуването на код, който позволява на играчите от Tomb Raider да събличат Лара Крофт. Други пък са повод за загриженост, като например идеята, че видеоигрите довеждат до насилие.
Каквито и да са митовете за видео игрите, те изглеждат интересни. Ето затова в тази статия сме подбрали 5 от най-интересните мотове за видео игрите.
1. Видео игрите довеждат до насилие
Когато младежите се ангажират с насилническо поведение, бруталните видеоигри, които са играли преди да извършат престъпленията си обикновено се споменават като причина за тяхното поведение. Логически следва, че екшън игрите правят децата насилници. Някои проучвания на деца и агресивни игри водят до доказване на противното.
Едно изследване на 2005 души на възраст от 14 до 68 години, които бяха помолени да играят 56 часа на масова мулти-плеърна игра „Asheron's Call 2 “ за един месец не намери забележима промяна в агресивно поведение между играчите след това. Нито пък на свой ред до увеличаване на агресията сред геймърите в сравнение с контролна група, която не играе. Други изследвания са достигнали до различни заключения, макар че някои психолози смятат, че много проучвания, свързващи реалния свят с насилието на видео игри са предубедени.
2. Момичета не играят видео игри
Момичетата наистина играят видео игри. Когато видео игрите станаха широко достъпни в началото на 1980, играта като цяло бе разработена и за двата пола. Заглавия катоFrogger, Dig-Dug and Q-Bert се харесват и на двата пола.
Когато обаче игрите се усложниха, те станаха по-интересни за момчетата, отколкото за момичетата. Общественото мнение, че видео игри са предназначени строго за момчета все още остава, а относителната липса на популярност в очевидни женствени заглавия подкрепя тази идея. От януари до август 2008 г., жени на възраст 18-45 бяха на второ място след мъжете от същата възрастова групан като най-големия потребител във видео гейм индустрията ( 37% срещу 38 % )
3. Можете да използвате чипове от PlayStation 2 за управляема ракетна система
В края на 2000 г., се появиха доклади в интернет, че иракския президент Садам Хюсеин е събирал PlayStation 2 системи, които са дебютирали същата есен. Повече от 4000 конзоли са се отправили към Ирак само за няколко месеца, като заобикалят оръжейното ембарго на Ирак, наложено от ООН. По-надолу в докладите се разпростира по-тревожната идея, че Хюсеин използва чиповете на конзолите PS 2 за своите оръжия.
Страховете нараснаха, че лидерът е намерил вратичка в ембаргото и планира да използва 10-20 конзоли за създаване на суперкомпютър достатъчно мощен за насочване на ракетни системи. Технически, би могло да свържете серия от PlayStation 2 и тяхното използване на 128- битови процесори, но това ще изисква уникален софтуер, за разработване на който в Ирак ще са необходими години. С други думи, това е чист мит.
4. Pong Was е първата Видео игра
Историята ни отпраща в Сънивейл, Калифорния на 29-ти Ноември, 1972 година Тед Данби и Нолан Бушнел компютърни програмисти, току-що основават Atari. Компанията е създадена за да представи нова аркадна игра с името Pong Was. Дебюта на Pong довежда до раждане на сектора на видео игрите, който достигна глобални приходи от $ 38 млд. само 34 години по-късно.
Първото видео в света на игрите е родено. Вярно е че Pong е роден този ден, но разбира се, той вече е имал няколко по-големи братя и сестри. Общата концепция, че Pong е първата видео игра в света, всъщност е мит.
5. Има милиони Atari Касети погребани в пустинята на Ню Мексико
Понякога това, което звучи като мит всъщност е истината. Такъв е случаят с дългогодишния слух, че има милиони игрални касети Atari погребани в пустинята на Ню Мексико. През септември 1983 г., компанията е произвела над 10 милиона игрални касети, които не са били изкупени всички.
Причината за това свръх производство е по доклад за приходите на Atari за четвъртото тримесечие за предходната 1982 г. Компанията след една година, е постигнала много по-лош пазарен дял от очакваното, главно защото е заложила много на две основни версии на своята конзола. И двете заглавия са били хит дотогава, но компанията не постига очакванията си и около 5,0 милиона копия от всяка, не са били продадени, затова комапнията Atari е избрала да ги погребе.
Discussion about this post