Батериите са важен компонент от мобилните устройства и учените тестват различни идеи, с които да създадат добра алтернатива на литиево-йонните батерии. Навлизането на модерни технологии, обаче изисква време, за да се оптимизират възможностите им, както и да се гарантира, че са напълно безопасни. Екип от учени на индийски институт IIT Madras успяха да създадат първата железно-йонна батерия в света, която предлага евтина и стабилна алтернатива на Li-Ion батериите.
Данни на EnegryTrend разкриват, че прототипа има анод, който се състои от нисковъглеродна стомана, вместо чисто желязо. Успоредно с това батерията има катод от ванадиев пентоксид, като в ролята на електролит се използва железен хлорид. Предимствата на този подход са разнообразни, като батериите на IIT Madras са свързани с ниската производствена цена, високата стабилност, но също така имат по-голям капацитет от тези, които използваме в мобилните устройства.
Железно-йонните батерии са по-безопасни от конвенционалните, което се дължи на неспособността на желязото да произвежда дендрити. Учените се нуждаят от допълнително време, за да оптимизират технологията и да я направят масово достъпна за всички. Така например батериите създадени по този начин могат да издържат едва 150 цикъла на зареждане. Първите версии имат енергийна плътност, която е 50-60% от тази на литиево-йонните батерии.
Още от Digital: Защо технологиите затрудняват рециклирането на литиево-йонни батерии
Discussion about this post