Вижте още: 5 полезни и интересни трика за приложението WhatsApp (Видео)
Един от ключовите елементи, които повечето потребители не знаят за принципа на работа на Instagram е това, че неговият алгоритъм ви класифицира на база времето, което вашите последователи прекарват в профила ви или във връзка с него. По тази причина трябва да се стараете да генерирате съдържание, което да ги задържа колкото се може по-дълго време свързани с вас.
Запомнете златното правило – „Колкото по-дълго, толкова повече!“. В това свое видео екипът на Digital.bg ще ви покаже 10 трика за начинаещи инфлуенсъри, които ще ви помогнат да задържите последователите в профила си по-дълго време и последствие от това да печелите повече пари от Instagram.
Сигурно сте се питали, защо са направени сторитата – по тази причина. Много инфлуенсъри постоянно споделят старите си истории и качват какво ли не съдържание, само и само в лентата със стритата им да има много съдържание. Instagram разбира, че те са интересни и гледани и на база това ги избутва на предни позиции. Разбрахте сега защото на стартовата ви страница излизат все сторитата на определени хора.
Направете си експеримент – няколко дни не гледайте сторитата на първите 5 човека които ви излизат, а пускайте само тези на някои хора от задни позиции. Следващата седмица позиционирането ще е коренно различно. Нашият съвет е да правите колкото се може повече сторита, но гледайте все пак те да имат смисъл.
Добавяйте също така към сторитата си опции с анкета, въпрос или лайкметър. Instagram отчита това като активност, с много по-голяма тежест от лайка. Подтиквайте последователите си да пишат коментари под постовете ви. Това най-често става под формата на въпрос, игра, викторина или чрез провокативна тема на снимката. Коментарът също е с много по-голяма тежест от лайка и отново – той задържа колкото се може по-дълго време последователите ви, свързани с профила ви.
Задържането на потребители може да става по още един начин – правете така наречените снимкови въртележки в постовете си. Това е един пост със слайдър с няколко снимки в него. Така последователите ви ще се задържат по-дълго време в профила ви.
Правете често живи включвания с интересно съдържание или с дискусии. Те също задържат хора в профила ви.
Ако тематиката на профила ви го позволява, правете постове с въртележки със снимки, под които да разказвате цяла история, която стои зад тях. Така ще задържате за колкото се може по-дълго време последователите в профила си. Освен това историите, почти винаги подтикват и към последващо коментиране.
Давайте лайк на всеки коментар и по възможност отговор, пък бил и той само „Благодаря за коментара“. Разбира се по-добрият отговор е този, който има в себе си въпрос или създава предпоставки за дискусия. Но, тук има една подробност – не правете това в същият ден в който сте направили публикацията си. Правете това минимум на следващия ден, а най-добре около 3 дни по-късно. През това време сте публикували още постове и лайквайки или коментирайки стария си пост, вие напомняте на последователите за себе си. Така повечето отново ще посетят профила ви, ще лайкват и коментират новите ви постове.
Instagram също така отчита като присъствие свързано с профила ви и личните съобщения. Вариант е да пишете текстове, но в наши дни повечето хора се отегчават да четат или пишат дълго време. По тази причина Instagram дава възможност за видео или аудио разговори. Практиката показва, че гласовите съобщения са много добър начин на комуникация. Още повече, че по този начин последователите ви ще ви чувстват много по-близки и ще ви възприемат като приятели.
Освен в текста на публикация, можете да слагате хаштагове и в стори. Всъщност, ако имате възможност да го направите, задължително слагайте хаштаг в сторито си. Проблемът тук е, че хаштага или хаштаговете, които трябва да са максимум три, ще стоят директно върху снимката в сторито ви, което малко дразни последователите ви, защото им ясно, че правите това, не са да им дадете някаква полезна информация, а за да се котира постави по-добре в Instagram. Има обаче две хитрини, които ще скрият хаштага ви, без Instagram да разберат това и в същото време последователите ви да са доволни.
Като начало, мащабирайте с два пръста текста на екраните си и го намалете значително. Все още обаче се вижда нали. Сега влезнете в GIF-овете и изберете някой тематично свързан с публикацията ви. Преместете го върху хаштаговете и го мащабирайте така, че да не се подават под него. Готово, те вече са невидими, но вършат работата заради която са там. Има и още един хитър начин да скриете хаштаговете, но частично. Ако на снимката ма зона с равномерен цвят. Сложете текста върху нея, използвайте пипетата, която взима цвят от въпросната зона и го оцветете в него. Трябва да се загледате, за да се видят.
Винаги когато правите публикация, отбелязвайте мястото където се намирате. Хубавото е, че поне до момента Instagram ви позволява да тагвате и места, на които не се намирате в момента. Така хора, които търсят нещо на локален принцип, ще откриват вашите публикации. Следете кои са популярните дестинации в Instagram или в града в който се намирате, като отбелязвайте именно тях в постовете си.
Discussion about this post