Вече ви информирахме, че Alibaba постави рекорд с $25 млрд. оборот в един ден. Китайският гигант е най-голямото име в сферата на електронната търговия в Китай, но и компания, търсеща постоянно начини да разшири своя бизнес. Следващата иновативна идея на Alibaba е свързана с продажбата на нови автомобили. Новият им проект ще се реализира съвместно с Ford и представлява „радикално различен начин, по който потребителите избират и купуват автомобили“. Alibaba ще изградят огромни автоматизирани платформи в Шанхай и Нанджинг през януари 2018г.
Тези съоръжения ще имат важно значение за амбициозната стратегия на компанията. Идеята е всички детайли да се извършват онлайн без никаква човешка намеса. Потребителите ще могат например да видят даден автомобил на пътя, да го снимат със смартфона и да я качат в интернет с Taobao приложение. Alibaba ще открият същия модел в своя каталог и ще насрочат посещение в едно от автоматизираните приложения. Там хората ще се идентифицират с лицево разпознаване и ще изчакат на рампата да бъде доставен желания автомобил.
След това бъдещите купувачи на возилото ще могат да извършват тест драйв в продължение на три дни, за да преценят дали си заслужава инвестицията. Ако не са доволни има вариант да върнат автомобила и да си резервират друго посещениe. Ограничението е техния брой да не надхвърля пет в рамките на два календарни месеца. Toва е само първата стъпка от желанието на Alibaba да изгради огромна мрежа от подобни автоматизирани платформи във всички по-големи градове в Китай.
Вижте Аlibaba искат да инвестират в изграждането на логистичен център в България
Discussion about this post