Стрийминг платформите доминират консумацията на аудио и видео съдържание. Услуги като Spotify и Netflix вече са предпочитаният метод за забавление с атрактивни филми, плейлисти и видео продукции. Популярността на дигиталните формати ускори навлизането на подкастите в ежедневието ни като още един метод да имаме достъп до интересно съдържание, когато сме в движение. Facebook на свой ред обърнаха внимание на промяната в нагласите на потребителите. Компанията вече представи модерни аудио решения, с които опита да ни накара да бъдем по-активни в своите профили.
Сред тях са полезния инструмент за създаване на кратки аудио файлове Soundbites или Live Audio Rooms – конкурент на приложението Clubhouse. Внушителната аудитория на Facebook и Messenger е основата, на която компанията се надяваше да предпостави успеха на новите аудио формати.
Реалната ситуация, обаче се оказа доста по-различна, тъй като Meta планират сериозна промяна в своята стратегия, информира AndroidPolice.
Компанията официално обяви, че планира да не е част от бизнеса с подкасти и планира да ги премахне изцяло от социалната мрежа. Това ще се случи на 3 юни. Партньорите на Facebook вече получават съобщения, които ги информират за промените. Първоначално ще бъде спряна функцията за ъплоуд на подкасти. След това ще се прекрати и поддръжката на Soundbites.
Все пак Меta не планират да се откажат от Live Audio Rooms, тъй като този аудио продукт ще бъде интегриран към Facebook Live. Taка потребителите ще могат да избират дали да стриймват с видео излъчване или единствено с аудио. Излизането на компанията от бизнеса с подкасти не е изненадващо, тъй като конкуренцията е доста сериозна.
Spotify вече инвестират сериозни средства и оригинално съдържание. Amazon купиха Wondery мрежата и хостинг платформа. Clubhouse остава най-популярното заглавие, което се оценява на повече от $4 млрд.