Google официално потвърдиха, че ще компенсират своите партньори за рекламите, които те са купили, но вместо това са станали жертва на фалшив трафик. От компанията са открили пропуск в своите системи, пренасочващ към измамни уеб сайтове. Според данните при тези практики най-силно е засегнат DoubleClick Bid Manager инструмента на Google. Технологичният гигант е склонен да възстанови около 7-10% от разходите на партньорите си, предаде WallStreetJournal.
Причината е, че само това е таксата, която те плащат за използването на DoubleClick Bid Manager. Останалата сума се разпределя между десетки онлайн реклами борси, които свързват търговците и уеб сайтовете, предоставящи рекламно пространство. Това става с провеждане на търгове в реално време. Проблемът в случая е провокиран от наличието на уеб сайтове, в които се показват рекламите, но те използват ботове, което води до несъществуващия трафик, за койтo плащат партньорите на Google.
Компанията дори е успяла да убеди собствениците на някои от рекламните борси и да последват техния пример, за да компенсират клиентите. Сред тях са имената на AppNexus, Index Exchange, Teads, OpenX, Telaria, Теаds и DoubleClick Ad Exchange. Първоначалната информация разкрива, че те са се съгласили да върнат инвестираните средства на рекламодателите в едномесечен срок след извършването на самото плащане. Google ще помогнат за автоматизирането на целия процес.
Вижте как Google се борят със зловредните реклами в интернет
Discussion about this post