Технологичните гиганти са принудени да се съобразяват с все по-стриктните изисквания на регулаторите в ЕС. Това налага важни промени в начина, по който работят популярните им приложения и услуги. Компании от ранга на Google, Apple и Meta са най-засегнати от въвеждането на Digital Markets Act (DMA), тъй като приложенията им се използват от стотици милиони потребители дневно.
След броени часове изтича крайния срок, който ЕС предостави на компаниите в IT сектора да се съобразят с новите регулации. Официалният блог на Google акцентира върху повече от 20 промени, които предстоят и ще обхванат крайни потребители, рекламодатели и разработчици. Вероятно най-съществената от тях ще е добавянето на секция за сравнение на цените от външни агрегатори в резултатите на търсачката.
Тази функция ще е достъпна когато търсите данни за резервация на хотели или полети в Google Search. Вече няма да виждаме само информация от Google Flights, но също от Kayak, Tripadvisor и др., съобщава Engadget. Собствениците на смартфони с Android ще могат по-лесно да избират алтернативна търсачка или браузър, които са различни от Google Search и Chrome.
Въвеждането на DMA ще позволи на Google Play да показват линкове към оферти извън самите приложения. Разработчиците ще имат свободата да предлагат собствени системи за мобилни плащания, в допълнение към тази на Google. Европейските потребителите ще могат да деактивират свързването на различните услуги на компанията от менюто с настройки на своите профили.