Facebook и Instagram са две от водещите платформи за комуникация и споделяне на съдържание в интернет. Потребителската им база наброява милиарди потребители, като приложенията са внушителен източник на приходи за Meta.
Сигурността на личните данни и начина, по който се използват между различните услуги отдавна е проблем за компанията. Стриктните регулации на ЕС и финансовите глоби също изправиха Meta пред големи предизвикателства.
Как ЕС променя Facebook и Instagram
Новите регулации в Закона за цифровите пазари (DMA) предизвикаха промени във водещи продукти на технологичните гиганти. Това доведе и до премиерата на платени версии на Facebook и Instagram в Европа.
Регламентите на ЕС заплашват да ограничат способността на Meta да персонализира реклами до потребители без тяхното съгласие, което е основен източник на приходи. Именно това провокира премиум версиите, с които се предоставя избор на европейските граждани.
От Meta разчитат, че за много хора ще е по-добре да изберат безплатната версия и да виждат реклами, но и да спазят изискванията на DMA. Регулациите изискват потребителите да предоставят изрично съгласие за споделяне на личните им данни в Messenger, Facebook и Instagram. Успоредно с това Meta трябва да има предостави и съответната алтернатива.
Колко ще струва абонамента
Платените версии на Facebook и Instagram за европейските потребители са налични от последното тримесечие на 2023г. Ако се регистрирате от уеб версията трябва да плащате €9.99 месечно. Мобилните приложения за Android и iOS увеличават тази стойност до €12.99 за същия период. Срещу тази инвестиция няма да бъдете персонализирани с реклами в двете приложения.
Сега разбираме, че Meta са предложили да редуцират наполовина сумата за абонамент от сегашните €9.99 до €5.99. Всеки допълнителен профил ще бъде таксуват с още €4, спрямо досегашните €6 от уеб / €8 от смартфоните. С този ход компанията се надява да отговори на опасенията от неприкосновеността на личния живот и антитръстовите разпоредби. По-евтината цена може да помогне да се сложи край на регулаторната несигурност в отношенията между EC и Meta.
В заключение ще отбележим, че компанията официално не разкрива какъв брой потребители вече са платили за Facebook и Instagram в ЕС.