Qualcomm проявяват голям интерес към устройствата с добавена и виртуална реалност, които набират все по-голяма популярност сред потребителите. Нов доклад на IDC прогнозира, че продажбите на джаджи като HTC Vive Focus и Oculus Go ще достигнат 186 млн. до 2023г. Компанията сега представи платформата Snapdragon XR1, която е предназначена както за VR очилата, така и за устройствата с добавена реалност. Името представлява съкращение от „Extendend Reality 1“. Моделите със Snapdragon XR1 ще могат да имат OLED или LCD дисплеи с 4K резолюция от 3840х2160 пиксела и скорост от 60 кадъра в секунда.
Snapdragon XR1 се възползва от последните иновации в Adreno GPU и Qualcomm ISP хардуера на компанията. Следващото поколение VR и AR очила ще могат да възпроизвеждат 360-градусово 2D видео и да се конфигурират с 6DoF контролери. Допълнителен софтуер се грижи за премахване на забавянето в картината и гарантира, че Motion-to-Photon латентността не надхвърля 20 милисекунди. Всъщност това е термин, свързан с времето, което е необходимо на камерата да улови светлината и самия хардуер да обработи информацията и да я превърне в съдържание с добавена реалност, предаде VentureBeat.
Новата платформа използва кадрите от камери и сензори за движение, за да следи позицията на потребителите и да създава 3D модели в пространството. Snapdragon XR1 поддържа водещите стандарти в индустрията като OpenGL, Open CL и Vulkan. Всички устройства ще се възползват от предимствата на аудио технологиите, кодеците и алгоритмите за компресиране на звука, които Qualcomm разработват. Компанията ще позволи на всички заинтересовани производители да използват XR1 в своите продукти, като първите от тях вероятно ще са факт още до края на 2018г.
Още от Digital: Защо виртуалната реалност е бъдещето на дистанционното сътрудничество
Discussion about this post