Сделката за придобиване на Twitter се превърна в една от най-дискутираните теми в технологичната индустрия. Мнозина анализатори се изненадаха от сумата, която Илън Мъск плати, за да купи компанията. Според тях $44 млрд. е твърде висока стойност за бизнеса на Twitter. Независимо от това новият шеф на компанията продължава да търси начини как да генерира приходи от услугата.
Нова оценка на пазарната капитализация показва, че Twitter струва само една трета от платените $44 млрд. в края на 2022г. Това е заключението на експерти от Fidelity, които също притежават и акциите в самата компания. Оказва се, че повече от шест месеца след сделката Twitter вече струва около $15 млрд., информира Mashable.
Tрябва да отбележим също, че Fidelity са доста последователни в своята оценка и инвестиционна политика. Месец след финализирането на сделката компанията намали с 56% своя дял в Twitter. Няколко седмици по-късно тази стойност се увеличи до 63%. Съществува голяма вероятност Fidelity да продължат със същата стратегия в следващите месеци, особено в контекста на новата оценка.
Важна част от плана на Илон Мъск са приходите от Twitter Blue и Subscriptions, с които се надява да монетизира успешно бизнеса на услугата. Отношенията с рекламодателите остават значителен проблем, който ще е една от големите задачи пред Линда Якарино, която ще наследи Илон Мъск като СЕО на Twitter.