Теsla са лидер в пазара на електрически автомобили, но ще бъдат изправени пред все по-сериозна конкуренция. Големите производители вече насочиха стратегиите си към EV сегмента. Въпрос на време е Tesla дори да загуби позицията си на най-популярен бранд при електромобилите. Всъщност това може да се случи много по-рано, отколкото мнозина биха си представили.
Нов доклад на Bloomberg Intelligence разкрива, че Tesla няма да генерират най-много продажби на електрически автомобили до 18 месеца. Това означава, че предимството на компанията ще продължи до края на следващата година. Едва ли ще се изненадате, че новият лидер в EV сегмента ще бъдaт Volkswagen, които вече инвестират сериозни средства за разработка на електромобили.
Основен приоритет за компанията представляват европейския и китайския пазар, където може да регистрират най-значителен ръст в продажбите. Популярността на Tesla в САЩ също е причина да се търсят алтернативни решения, които да подобрят конкурентоспособността на VW.
Важно е да уточним, че Volkswagen вече е най-големият производител на EV автомобили на европейския пазар. Само през последните две години компанията утрои продажбите си в Северна Америка, което показва колко гъвкава е стратегията им. За сравнение Tesla са доставили 170 хил. автомобила в Европа и Китай през изминалата година, докато Volkswagen са продали 310 хил. в тези пазари за същия период.
Цената на батериите за електромобили е най-големият проблем за популяризирането на превозните средства в тази категория. VW вече одобриха бюджет от $30 млрд. за научно-развойна дейност, включително и за изграждането на шест нови фабрики до 2030г.