Водещите производители на смартфони изпратиха противоречива година. Макроикономическата обстановка ги изправи пред серия от предизвикателства. Затруднените доставки и инфлацията обхванаха най-големите компании, предизвиквайки финансови колебания и отлагане на премиери на продукти. Последното тримесечие също задълбочи негативни трендове в сектора.
Пазарни наблюдатели от Canalys отчитат, че Q4 2022 е тримесечието с най-лоши резултати на годишна база от десетилетие насам. Въпреки активността на потребителите през декември регистрираме внушителен спад в продажбите на смартфони от 17%, спрямо същия период през 2021г. Краткосрочните прогнози също не са особено оптимистични.
Въпреки трудностите Xiaomi могат да се похвалят със солидно представяне и запазват третата позиция с 13% дял в пазара на смартфони. Samsung и Apple са единствените компании, които отчитат повече продажби и разполагат с респективно 22% и 19% в Q4 2022.
Негативните трендове се отразяват повече на Samsung и Apple, като китайския производител има сериозни амбиции за 2023г., съобщава GizChina. Само след няколко седмици е премиерата на Xiaomi 13 Series. Флагманите от серията се очаква да предложат впечатляващи камери, дизайн и хардуер, но по-достъпна цена от конкурентните модели в премиум сегмента.
Xiaomi ще разчитат и на впечатляващата лоялност на своите потребители, за да бъдат още по-успешни през 2023г. Компанията ще се фокусира и върху бюджетния сегмент, за да си спечели стратегическо предимство пред Samsung и Apple. Ако положителното представяне на Xiaomi продължи е въпрос на време да изпреварят именитите си конкуренти.