Учените от цял свят търсят алтернативни начини да подобрят капацитета на литиево-йонните батерии. Навлизането на нови материали и технологии изисква много време и тестове, преди да се премине към тяхната комерсиализация. Друг важен фактор, който привлича вниманието им е времето за зареждане на батерията.
Екип от китайски учени експериментират с технология, която обещава да подобри значително времето за захранване на батериите до пълен капаците. Алтернативната структура осигурява възможност за достигане на 60% за по-малко от 6 минути. Това е значително постижение, тъй като модерните електромобили, тъй като моделите на Tesla се нуждаят от около час за генериране на 40-60%.
Изследването е насочено към отстраняването на най-големите недостатъци на технологии и модифицирането на батерията в изцяло нов дизайн. Съществена пречка за ускоряване на времето за зареждане е анода, който често е направен от графит и е конструиран в неподредена суспензия. Тази среда, обаче не е достатъчно ефективна за преминаване на електрическо напрежение, съобщава TechXplore.
Специфичната подредба на материалите във вътрешността на батериите не е единственият проблем, пред който са изправени учените. Размерът на пространството между тях също влияе на производителността.Учените прилагат различни теоретични модели на ниво частици, за да постигнат най-ефективната оптимизация. Тестовете позволяват да се избере правилното пространствено разпределение на частиците, а промените водят до покриването на анода с мед.
След това се добавя смес от медни нанопроводници. Предстои нагряване до специфична температура и охлаждане на графеновия анод. Този процес компресира суспензията във финалния вид на материала. Учените прикрепят анода към конвенционална литиево-йонна батерия и успяват да я заредят до 60% за 5.6 минути. Необходими са 11.4 минути за достигане до капацитет от 80%.